25 Ocak 2012 Çarşamba

Diogenes “Komünist” Ararken!/ Halid Özkol


1997 yılında Mahmut Çetin adlı bir araştırmacının “Boğaz’daki Aşiret” (Edille Yayınları) adlı çalışması Türk Solu tarafından “masonik” görmemezlik-duymamazlık-suskunluk yasası ile karşılandı. Çünkü yazar sağcıdır. Böyle olunca sağda birkaç tanıtım yazısı çıktı. Halbuki kitap ideolojik değil, otobiyografiktir. Fakat asıl okuması zorunlu olanlara bizlere ulaşamadı, çünkü dağıtım şebekesi “her şeye kadir olanlar”ın elinde. Ben de kitabı şans eseri İzmir-Karşıyaka’da bir sahaf arkadaşımın uyarısı ile onun dükkanında buldum. Kitabı okuyunca ünlü derin devlet (Ergenekon) valisi Nevzat Tandoğan’ın “bu ülkeye komünist partisi gerekirse onu da biz kurarız!” sözü aklıma geldi (Tandoğan’ın da mason üstadı ve Sebatay Cematinden olduğunu öğrenince hiç de şaşmadım doğrusu!) Neden sol muhalefet yok? sorusu sorulduğunda, kimse gerçek cevabı vermiyor? Cevap verenler ise, seslerini duyuramıyor. Çünkü sola 1920’lerden beri sistemli olarak siyasete “Aşiret Mantığı”nı sokanlar, egemenliklerini sürdürmek için; farklı olup, doğruyu arayanlara daima “şüpheli” ya da açıkca “ajan-polis” yaftası yapıştırıp tasfiye edenler yine onlar. Sülâlelerinin kökenleri Avrupa aristokrasisine dayanan köklü Türk aristokratlarının “solcu” dayanışmasına karşı elbette emekçi kökenli entelegensianın esamesi bile okunmazdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder